Ján Uriga //
Čo ponúknuť zamestnancom: hodnotu či benefit?
Koľko investovať do benefitov mimo platu? Túto otázku si kladú manažéri pri plánovaní rozpočtu na ďalší rok. Globálne firmy vychádzajú najčastejšie z pravidiel, ktoré nastaví materská spoločnosť, v lepšom prípade s nejakou mierou lokálnej flexibility, zatiaľ čo ďalší typ firiem siahne po benchmark štúdiách, či iné pozorne vypočujú hlas svojho zamestnanca. No a nakoniec sú firmy, ktoré otázku benefitov jednoducho neriešia. Ktorý prístup sa javí byť najefektívnejší?
Budovanie značky aj cez sociálne médiá
Firmy cez hlas svojich zákazníkov dokážu veľmi presne zistiť sentiment, ktorý sa aktivuje v mysliach ich zákazníkov, keď si kupujú ich produkty. Je to určité vnútorné presvedčenie, ktoré zákazníka vedie zobrať si počítač či nový telefón práve od tej či onej značky. Veľmi aktuálnu a silnú rolu v budovaní značiek majú sociálne médiá. Obzvlášť startupy dnes veľmi umne vedia využiť kanály a príležitosti sociálnych médií, keďže ich príbeh je spojený s novým produktom alebo službou, ktorá práve iba vzniká. Tradičné spoločnosti silu sociálnych médií v našich zemepisných šírkach opatrne objavujú.
Ako sa bude inovovať v budúcnosti
Malé aj väčšie dôkazy okolo nás hovoria o tom, že inovácie do budúcnosti budú organizované trocha inak, ako je tomu dnes.
Aké to je byť otvorený pre otvorenú inováciu?
Pozorovanie toho, čo sa v posledných mesiacoch deje vo firmách, potvrdzuje, že samotný pojem inovácia sa pevne udomácnil v slovníkoch a aj v stratégiách manažérov. Firmy chápu, že nejde o ďalší západný trend, ale že tentoraz je predmetom otázka budúcnosti ich firiem.